Hae
Kutsu vapauteen

Hengitysharjoitus rauhalliseen yöuneen

Rauhoittava hengitysharjoitus rauhoittaa hermostosi hetkessä. Voit tehdä harjoituksen aina silloin kun olet ylikierroksilla tai sinun on vaikea rauhoittua. Rauhoittavaa hengitysharjoitusta sanotaan myös kolmiohengitykseksi eli sitä tehdessäni voit ajatella kolmiota mielessäsi. Tämä hengitysharjoitus kannattaa tehdä iltaisin sängyssä ennen nukkumaanmenoa.

 

 

rauhoittava hengitysharjoitus

 

  • Rauhoita keho viemällä huomio hengitykseen.
  • Hengitä rauhallisesti sisään neljään laskien.
  • Hengitä rauhallisesti ulos neljään laskien.
  • Pidätä hengitys neljään tai kahdeksaan laskien.
  • Aloita alusta.
  • Halutessasi voit pidentää sisään- ja uloshengityksen sekä pidätyksen kestoa 
    esimerkiksi kahdeksaan tai kahteentoista. Mikäli alat tuntemaan huimauksen tunnetta, 
    lyhennä hengityksen ja pidätyksen kestoa.
  • Mikäli ajatukset välillä harhailevat, älä hermostu. Ajattele, että ne ovat pilviä, 
    jotka tuuli puhaltaa pois. Eli anna ajatusten tulla, mutta älä takerru niihin vaan 
    päästä niistä irti.

 

 

Kuva on otettu Floridan Naplesissa Meksikonlahden rannalla

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.