Kutsu vapauteen

Yas Viceroy Abu Dhabi

Tervesiä Abu Dhabista, jonne saavuimme mieheni kanssa aikaisin maanantai aamuna. Kari pyysi minua mukaansa golfreissulle ja päätin poikkeuksellisesti suostua pyyntöön: meidän Allu puhui minut ympäri (kuulemma minun pitää alkaa jo ajattelemaan meidän parisuhdetta) ja lupasi, että tulevat Moonan kanssa Nopan avuksi koiraa hoitamaan. Eli nuoriso asuu meillä kolmestaan reilun viikon verran ja hoitavat saksanpaimenta. Ja toivottavasti tekevät muutakin, sillä ei Tuto nyt ihan kolmea aikuista hoitajaa tarvitse:)

Kari pelaa 5. päivänä golfia eli lähtee aamulla ennen kahdeksaa ja tulee viiteen mennessä hotellille. Matkan golfproona ovat Antti Vaalas ja Riku Soravuo.Yhtenä päivänä mennään katsomaan Dubaihin Race to Dubai- golfkisaa ja miehelläni on peräti yksi kokonainen vapaapäivä tällä lomalla. Minä sen sijaan aion kuntoilla, joogata, meditoita ja rentoutua. Saan aikaa itselleni ihan kirjaimellisesti ja sitten illalla on kiva mennä yhdessä syömään. Minäkin olen entinen golfari, mutta en pelaa tällä hetkellä. Lopetin sen jälkeen kun koiraurheilu imaisi minut täysillä mukaansa. Sitä paitsi voitimme Karin kanssa avioparigolfkisan, jolloin päätin, että huipulla on hyvä lopettaa:) Noh, ei ole ihan kirkossa kuulutettu ettenkö koskaan enää golfaisi- hienovarainen painostus Karin suunnalta on kohtalaisen kovaa:)

Kirjoitan nyt tähän postaukseen jotakin alkumatkasta ja kirjoittelen lisää myöhemmin tällä viikolla. Race to Dubai kisasta kirjoitan oman postauksen myös.
NÄKYMÄ HOTELLIN PARVEKKEELTA

Hotellin sisääntulo

Majoitumme Yas Viceroy Abu Dhabi hotellissa. Olemme reissanneet aika paljon, mutta emme koskaan ole olleet vastaavanlaisessa hotellissa aiemmin. Yllä olevissa kuvissa on näkymä meidän parvekkeelta suoraan formula 1 kisojen ajoradalle. Rata menee siis meidän hotellin alapuolella. Oli aikamoinen yllätys, koska emme tienneet tätä eli tämän verran tutustuimme hotellin tietoihin etukäteen! Formula teema toistuu hotellissa joka puolella ja kaikki on niin luksusta kuin olla voi. Tämä on itselleni kolmas kerta Arabi Emiraateissa, mutta aiemmin olen ollut Dubaissa. Ensimmäisen kerran olimme Nopan kanssa kahdestaan äitipoika-lomalla ja sen jälkeen koko perheen kanssa.

HOTELLI HUONE

Hotellihuone on tosi siisti ja tilava. Tämä huone on varmaan ollut tämän hotellin halvimmasta päästä, mutta silti on todella hyvä. Takaseinä on kokonaan lasia, josta pääsee lasitetulle parvekkeelle. Kylppäri jakautuu kolmeen osaan: erillinen wc, suihkutila ja kylpuhuone, jossa on iso amme. Valojen kanssa on ollut kova opettelu, koska huoneessa on ainakin 8 elektronista valokatkaisijaa. Pitkään meni kunnes löysimme verhojen katkaisijan. Yritin monta kertaa siirtää isoja verhoja sivuun, kunnes tajusimme, että nekin on katkaisijan takana.

Hintaan kuuluu aamiainen ja illallinen joissakin hotellin 5:ssä ravintolassa. Ruoka on hyvää ja gluteeni on merkitty aamiaisella jokaisen ruoan yhteyteen. Tämmöiseen en ole koskaan lomallani törmännyt ulkomailla.

KUNTOSALI

Kuntosali on ihan mielettömän iso ja hieno- tosi kiva kun tulin tänne nimenomaan kuntoilemaan. Toivottavasti kuvat puhuvat puolestaan. Eilen menin heti aamupäivällä salille ja kyllä kelpasi polkea kuntopyörää ja tehdä punttia näitä maisemia ihastellessa. Tänään onkin joogapäivä. Väkisinkin tuli salilla ollessa hieman haikea olo kun mietin miten pojat olisivat nauttineet tästä hotellista. Meillä on aina reissussa tapana kuntoilla yhdessä päivittäin ja nyt minä yksin heilun täällä salilla sitten. No, tänne tullaan kyllä uudestaan koko perheen kanssa kunnes ensin vähän säästetään rahaa:)

Yksi hotellin allasalueista

Allasalueelta on suora näkymä formularadalle

ALLASALUEET

Hotellin allasalueet ovat katolla ja ne ovat tilavat ja hienot. Allasalueelta näkee suoraan formula radalle. Alueella on isoja pehmoisia sohvia ja perinteisiä aurinkotuoleja. Ja säähän Emiraateissa on aina loistava. Koskaan ei ole satanut, välillä onneksi hieman tulee. Kovalla tuulella hiekka saattaa pölytä aavikolta.

Tämän verran olen reilussa vuorokaudessa ehtinyt hotelliin ja paikkaan tutustua.  Kirjoittelen lisää viikon aikana, joten pysykäähän kanavalla. Seuraavaksi kirjoitan siitä, kun pääsimme pyöräilemään formula 1. radan läpi…

Kiitos Heini Länkimäki aurinkotuotteista- hyvin toimivat:)